1e i 2b w Krakowie i Ojcowie

01.10.2015r. klasy IIb i Ie wybrały się na dwudniową wycieczkę do Krakowa i Ojcowa. Z paniami: p. Bożeną Dąbrowską, p. Agatą Hiczkiewicz i p. Karoliną Koszelą udało się zrealizować z góry założony plan wycieczki, a mianowicie: zwiedzenie najmniejszej fabryki cukierków w Europie, Ciu Ciu, gdzie uczniowie samodzielnie tworzyli kształty lizaków, które dostali w prezencie. Cały proces ich tworzenia był widoczny, więc każdy mógł się dowiedzieć wszystkiego o robieniu lizaków i karmelków. Następnym punktem w naszym harmonogramie był Ogród Doświadczalny. Wywarł on bardzo duże wrażenie zarówno uczniach, jak na nauczycielach. Ogród ten jest wspaniałym przykładem na interaktywną naukę i zabawę. Około godziny 18 pojechaliśmy do niedalekiej Woli Kalinowskiej, gdzie zostaliśmy zakwaterowani. Wieczorem odbyło się ognisko, po którym wróciliśmy do pokoi. Następny dzień zaczął się od wyjazdu do Jaskini Nietoperzowej. Jest to jedna z około sześciuset jaskiń na tym terenie. Podczas jej zwiedzania, zgodnie z jej nazwą, udało nam się zobaczyć nietoperze. Następnie poszliśmy do Jaskini Ciemnej, do której trzeba było się wspinać prawie na sam szczyt góry Koronnej. Przy wejściu otrzymaliśmy świece, które dodatkowo tworzyły tajemniczą atmosferę. W niej także spostrzegliśmy nietoperze. Później udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji, a po nim wróciliśmy do Kluczborka. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z tej wycieczki, więc każdy wrócił do domu z uśmiechniętą miną, opiekunowie też.
Filip 2 b

A tak o wycieczce piszą inni jej uczestnicy:
Wyruszyliśmy na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego i Krakowa. Pierwszego dnia pojechaliśmy do Krakowa. Najpierw byliśmy w manufakturze cukierków CiuCiu, gdzie ręcznie robiliśmy lizaki. Kolejnym punktem naszej wycieczki był ogród doświadczalny. Tam robiliśmy doświadczenia z: hydrostatyki, optyki, magnetyzmu, mechaniki i akustyki. Potem spędziliśmy czas w galerii handlowej, gdzie mogliśmy zjeść obiad. Następnie pojechaliśmy do Woli Kalinowskiej, tam po zakwaterowaniu ,piekliśmy kiełbaski na ognisku i spędziliśmy miło czas na grach i zabawach.
Drugi dzień rozpoczął się od wyjazdu do Jaskini Nietoperzowej i do Jaskini Ciemnej. Tam można było zobaczyć dużo nietoperzy, a także ciekawe zjawiska krasowe, np. stalaktyty, stalagmity i kotły wirowe. Potem przeszliśmy się po górach Ojcowskiego Parku Narodowego. Później wyjechaliśmy do Kluczborka.To była bardzo ciekawa i interesująca wycieczka. Z pewnością wybrałbym się jeszcze raz na taką wycieczkę.
Michał 2 b

Byliśmy na wycieczce w Krakowie oraz Ojcowie. Pierwszego dnia w Manufakturze Cukierków Ciu Ciu w Krakowie każdy z nas miał okazję, zobaczyć ,jak w tradycyjny sposób produkowane są słodycze. Degustowaliśmy także (jeszcze ciepłe) cukierki i własnoręcznie wykonaliśmy lizaki . Każdy z nas otrzymał na pożegnanie paczuszkę cukierków. Tego samego dnia zwiedzaliśmy także Ogród Doświadczalny im.S.Lema w Krakowie, a wieczorem wspónie spędziliśmy czas przy ognisku. Drugiego dnia wycieczki (po śniadaniu) ruszyliśmy na zwiedzanie Jaskini Nietoperza oraz (z przewodnikiem) Ojcowskiego Parku Narodowego i Jaskini Ciemnej. W obu jaskiniach mogliśmy zobaczyć nietoperze. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną do Kluczbroka. Byliśmy zadowoleni i miło spędziliśmy czas.