Podróż do przeszłości

W dniach 24-25-26 maja 2017r klasy: Ia, Ib, Ie, IIIe z opiekunami: p. C. Targosz, p. L. Krysiak, p. B. Golnik, p. W, Niedźwiecką uczestniczyły w wycieczce do Ustronia.

Zwiedzanie zaczęliśmy od zamku w Pszczynie, poznaliśmy historię tej rezydencji, uczestnicząc w warsztatach historycznych. Podziwialiśmy piękne pałacowe wnętrza i wyposażenie oraz przedmioty z kolekcji Hochbergów.

Następnie udaliśmy się do Brennej, na warsztaty do Chlebowej Chaty. Wizyta stała się prawdziwą podróżą do przeszłości, w czasy, gdy gospodynie przed rozkrojeniem świeżego bochna naznaczały go krzyżem, a po posiłku skrupulatnie zbierały ze stołu każdy okruch. W tej podróży w czasy wielkiego szacunku dla chleba pomogła nam specjalnie przygotowana prelekcja. Następnie każdy otrzymał kawałek ciasta na podpłomyk. Po upieczeniu zjedliśmy nasze wyroby, popijając kawą zbożową, podano nam również miód i smalec oraz chleb żytni. Zjedliśmy te smakołyki z wielkim apetytem.

Następny dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Cieszyna, przewodnik pokazał nam: Górę Zamkową, Rotundę, Wieżę Piastowską, największy w Polsce kościół ewangelicki oraz Cieszyńską Wenecję. Zwiedzanie zakończyliśmy, uczestnicząc w warsztatach, które odbyły się w Muzeum Drukarstwa.

Trzeci dzień naszego pobytu spędziliśmy w Ustroniu. Po przejściu szlakiem turystycznym, wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Czantorię. Tam uczestniczyliśmy w zajęciach, które odbyły się w Sokolarium.

Codziennie po obiadokolacji spacerowaliśmy, wybierając jeden ze szlaków turystycznych. Podziwialiśmy malowniczo położone miasto na stokach Beskidu Śląskiego.

Nasza wycieczka w pełni spełniła cele rekreacyjne i edukacyjne.