Wyniki Corridy Ortograficznej

Przez cały rok szkolny trwał ortograficzny konkurs dla uczniów klas 2 i 3 gimnazjum. Tym razem był to konkurs indywidualny, przeprowadzony w pięciu etapach. Wzięło w nim udział 27 osób.
 
Po wszystkich etapach najwięcej punktów zdobyła i MISTRZEM ORTOGRAFII została JULIA DZIAGACZ 3b

2. miejsce  Maja Cicha 3 a
3. Ala Fojtar 2 e
4. Marta Wasylczuk 3 e

Zwycięzcom serdecznie gratuluję, wszystkim dziękuję za udział. I już zapraszam na przyszły rok do walki z bykami.
B.Dąbrowska


 

Wyniki Konkursu ortograficznego z języka angielskiego

I miejsce - Julia Dziagacz
II miejsce - Jessica Pawłowska
III miejsce - Milena Dubowiecka

Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział a zwycięzcom składamy GRATULACJE.
Nagrody otrzymacie w najbliższym czasie :))

Anna Kędzia-Lech
Anna Tworkowska




1. miejsce Adriana na Ogólnopolskim Konkursie Literackim

Już po raz VII w Byczynie odbył się Ogólnopolski Konkurs literacko-plastycznego Siatkówka-Sport, co łączy, a nie dzieli. Konkurs corocznie organizuje ZSG,LiZ w Byczynie, a sojusznikiem strategicznym i wielkim sympatykiem wydarzenia jest OZPS w Opolu.

Organizatorzy zorganizowali dla wszystkich przybyłych zwiedzanie zabytków Byczyny, poczęstunek i wspaniałe nagrody.
 
Naszą szkołę reprezentowało kilkoro uczniów . A wygrał w kategorii fraszki uczeń 3e Adrian Tokarski.

B.Dąbrowska


kulisy at1 

IV etap Corridy Ortograficznej

CORRIDA ORTOGRAFICZNA - WYNIKI IV ETAPU
 
Wyniki czwartego etapu konkursu ortograficznego( do zdobycia 60 pkt.)
1.Julia Dziagacz - 58 pkt.
2.Maja Cicha -  57,5 pkt.
3.Marta Wasylczuk - 54 pkt.
Alicja Fojta r- 54 pkt.
4.Natalia Marciniszyn - 52 pkt.
5.Julia Gad - 47 pkt.

KLASYFIKACJA PO CZTERECH  ETAPACH
1.Julia Dziagacz - 121 ,5 pkt.
2.Alicja Fojtar -  113 pkt.
3.Maja Cicha - 110 pkt.
4.Marta Wasylczuk - 104,5 pkt.

Najmniej punktów po czterech etapach uzyskali i nie przechodzą finału:
Natalia Marciniszyn - 100, 5 pkt.
Julia Gad - 99, 5 pkt.

FINAŁ JUŻ WKRÓTCE

Dziękuję za udział i gratuluję najlepszym.
B. Dąbrowska

Maths in English

W ramach projektu z programu PO WER Bardziej efektywne nauczanie dzięki lepszej znajomości języków obcych pani Katarzyna Paluch przeprowadziła lekcję Maths in English dla uczniów klas III gimnazjum. Fragmenty z tej lekcji znajdziecie poniżej.
Serdecznie zapraszam do oglądania.
Anna Tworkowska

 




embed video plugin powered by Union Development

Wycieczka do Centrum Nauki i Techniki w Łodzi



Dnia 13.04.2018r. odbyła się wycieczka do Centrum Nauki i Techniki w Łodzi, w której uczestniczyli uczniowie klas: 2a, 2b, 2c, 2e pod opieką p.C.Targosz, p.L.Krysiak, p.W.Niedżwieckiej, p.W.Zbadyńskiego.
Wyjazd miał charakter edukacyjny, gimnazjaliści wzęli udział w zajęciach fizycznych, chemicznych i biologicznych.
Najbardziej podobały się eksperymenty i doświadczenia, w czasie których zdobywaliśmy wiedzę i poszerzaliśmy wiadomości, a także dobrze bawiliśmy się, wykorzystując najnowocześniejsze techniki informatyczne, audiowizualne i multimedialne. Warsztaty odbyły się m.in. w Planetarium, jest to najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce.
Podziwialiśmy także elementy architektoniczne i wyposażenie dawnej elektrowni. Jedną z atrakcji było uruchomienie turbogeneratora, który pracował przez 70 lat (1930-2000), historyczna maszyna zaświeciła, a potem pod ciśnieniem popłynęła w niej para wodna (zastosowano technologię mappingu 3D).
Centrum Nauki i Techniki zostało podzielone na trzy części. To ścieżki, które przekazują wiedzę z zakresu przetwarzania energii, rozwoju wiedzy i cywilizacji oraz zagadnień mikro i makroświata.
Polecamy!

Zobacz zdjęcia

I miejsce w Jubileuszowym Kluczborskim Konkursie Recytatorskim




16 marca 2018r. w Kluczborskim Domu Kultury odbył się Jubileuszowy Konkurs Recytatorski, którego patronem honorowym jest ksiądz profesor Jerzy Szymik. Cel konkursu to uwrażliwianie na piękno słowa i skłanianie do refleksji oraz popularyzowanie poezji.
 
 
Konkurs przeznaczony był dla gimnazjalistów, uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
 
 
Pierwsze miejsce wsród gimnazjalistów zdobyła uczennica klasy  3B Jadwiga Merwa.
Obok niej na podium stanęła Julia Gad z klasy 3A ( 3 miejsce).
Jury wyróżniło także Darię Wyszyńską z klasy 2C.
 

Oceniano m. in. pamięciowe opanowanie tekstu oraz dykcję, liczyła się również oryginalność recytacji.
Gratulujemy! 
 

Zobacz zdjęcia

Projekt Erasmus+ na lekcjach WOS



W ramach realizacji projektu „Bardziej efektywne nauczanie dzięki lepszej znajomości języków obcych"  z programu Erasmus+  21 i 22 lutego 2018r. odbyły się lekcje WOS -u, w klasach IIC, IID oraz IIE  PG 5, w czasie których uczniowie poznawali oraz ćwiczyli słownictwo w języku angielskim.
 
Wspólna Europa jak i po co? jest jednym z tematów działu „Polska w świecie, Polska w Europie",  w którym uczniowie w ramach treści przedmiotowych poznają i utrwalają angielskie nazewnictwo krajów UE. Dzięki zabawom dydaktyczno – integracyjnym, prezentacjom, które sami przygotowują w programach Prezi, zdobywają umiejętności wiedzę oraz doświadczenie  do funkcjonowania w zjednoczonej Europie i w otwartym świecie.

Lekcje prowadziła Bogusława Golnik 


Zobacz zdjęcia

„Mickiewicz - moje życie"



W dniu 2 marca uczniowie szkoły mieli okazję zobaczyć spektakl „Mickiewicz - moje życie" propagujący czytelnictwo narodowe. Nie wszyscy uczniowie chętnie sięgają po książki, a szczególnie, kiedy chodzi o literaturę klasyczną, czyli o te utwory, które należy przeczytać, wypada znać.

Przedstawienie zostało przygotowane przez krakowskiego aktora Andrzeja Jurczyńskiego, który raz stawał się Adamem Mickiewiczem, a raz bohaterem dzieł autora.  W ten sposób przybliżył widowni wiele fragmentów znanych dzieł, na czele z „Panem Tadeuszem". Była to piękna lekcja pracy nad słowem mówionym, gestem, mimiką i doskonała ilustracja do wielu omawianych na lekcjach utworów.

Występ Andrzeja Jurczyńskiego został nagrodzony owacjami na stojąco, myślę, że forma spektaklu przekonała wielu uczniów do twórczości naszego wieszcza.

Alicja Lachowska

Zobacz zdjęcia

„Cudowny chłopak" - filmowa lekcja życia

„ Cudowny chłopak" to film, który  wprowadził uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności i altruizmu.  Wskazał  w niezwykły sposób wzorce  postępowania i  pokazał jak budować  relacje  społeczne, sprzyjające bezpiecznemu rozwojowi  uczniów i ich bliskich. Była to piękna lekcja formowania  się u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.  Uczniowie  z pewnością zrozumieli, że ludzie różnią się  od siebie i często jest to powodem tragedii. Zobaczyli,  co to jest akt nękania. Uświadomili  sobie konsekwencje dokuczania i czynienia ludziom krzywdy.
 
Myślę, że wielu spośród uczniów zrozumiało problem i  zwrócą większą uwagę na dyskryminujące, raniące zachowania własne i innych osób w szkole.
 
Przeżycia  Auggiego sprawią, że aktywnie zaangażują się i  poczują  współodpowiedzialni za tworzenie wolnej od nękania, przyjaznej, integrującej atmosfery w klasie i w szkole.
Alicja Lachowska



 chlopak